Складається враження, що мета не наповнити бюджет, а прибрати тих, то вимагає демократичних перетворень

6 Грудня 2015

Лариса Церетелі,
експерт ІПР

Ми можемо багато чого писати про податкові новели від Міністерства фінансів. Ми можемо рахувати «плюси» та «мінуси» запропонованих нововведень, з цифрами чи без. Ми можемо сперечатись, чи доцільно підвищувати ставки одних податків та зменшувати інші… Але це все зайве.

Бо є в проекті від Мінфіну норми, які роблять недоречними обговорення всіх інших. Це, безумовно, моя суб’єктивна думка, але вважаю ключовими «жахами» три норми:
– збереження високого, на рівні 40%, навантаження на оплату праці;
– скасування спрощеної системи для юридичних осіб;
– створення неприйнятних умов для підприємців, що застосовували другу та третю групи платників єдиного податку.

Щодо першого. Це знов не створює умов для виходу заробітної плати з тіні, для легалізації праці. А значить залишаються затребуваними податкові ями, славнозвісний «обнал» і далі все за переліком…

Щодо інших двох – по суті, це знищення спрощеної системи оподаткування, застосування якої приносить бюджету стабільні надходження вже майже 16 років. Ці надходження замалі для зростаючих соціальних витрат? Тоді з точки зору наповнювання бюджету логічніше було б просто підвищити ставку. Наприклад, збільшивши для третьої групи з 4% до 6%, які ми не так давно сумлінно платили. До речі, зниження ставки майже на третину свого часу ніхто нічим не пояснював. А перед цим – ніхто і не просив!

Знищення спрощеної системи загрожує існуванню середнього класу. Банальна істина, але розвиток середнього класу є майже головним завданням будь-якого цивілізованого суспільства. Саме середній клас є основним замовником і гарантом демократичного устрою в державі.

От і складається враження, що мета – не наповнити бюджет, а прибрати тих, хто вимагає демократичних перетворень.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]