Коментар до звіту Міністерства фінансів про 100 днів роботи Єдиного вікна

14 Листопада 2016

Галина Омельченко,
експерт ІПР

Минулого тижня Міністерство фінансів на Урядовому порталі прозвітувало про результати впровадження інформаційного обміну за принципом Єдиного вікна у місцях митного оформлення та пунктах пропуску на кордоні до 100 днів від дати початку його роботи.

Мінфін зазначає, що «За результатами аналізу функціонування «єдиного вікна» протягом ста днів можна говорити про наявність позитивних тенденцій. Якщо протягом першого місяця застосування принципу «єдиного вікна» бізнес скористався системою у 0,4% випадків, то за результатами жовтня цей показник вже склав 8,9%, у листопаді (станом на сьогодні – 10.11.16) – 10,3%. Від початку роботи інформаційної системи «єдине вікно» за її допомогою оформлено вже більше 22 тис. видів контролю».

Мабуть, 10,3% в середньому по Україні – це все ж не той результат, який свідчить про задоволення бізнесу від роботи нового порядку обміну… Не зважаючи на те, що в цифрах спостерігаються позитивні тенденції, не  секрет, що на сьогоднішній день ставлення до перших результатів впровадження Єдиного вікна з боку бізнесу різне.

Всі питання, як і прогнозувалось, виникли в площині неврегульованості нормативно-правових актів. Так, на сьогодні жодна з контролюючих служб (Держпродспоживслужба та Екологічна інспекція) не привела у відповідність до нового порядку свої внутрішні документи. Не внесені зміни і у постанови Кабінету міністрів, які регулюють порядок проведення попереднього документального контролю. На проблеми взаємодії контролюючих органів впливає багато об`єктивних та суб`єктивних факторів, ці проблеми мають багаторічну історію і практично не вирішені.

В результаті, паралельно діючий «старий» порядок хоч і є більш складним для розуміння та виконання, але він вже «освоєний» всіма суб`єктами відносин. І поки він не змінений під можливості «нового» порядку інформаційного обміну, інші контролюючі служби мають всі підстави (адже нормативна база контролів не змінилась!..) вимагати папірці при спробах застосувати вже «новий» порядок. За таких умов «старий» порядок поки що залишається об`єктивно більш життєздатним (за математичною логікою – використовується у 89,7% випадків).

З іншого боку, той факт, що за офіційними даними Мінфіну, незважаючи на незручності, на які скаржаться подекуди представники бізнесу, в багатьох областях (Київській, Дніпропетровській, Житомирській, Луганській, Донецькій, Черкаській та Чернівецькій) все ж активно користуються Єдиним вікном, доводить, що «новий» порядок – працездатний і корисний.

Такий перебіг подій і опубліковані статистичні дані підтверджують правильність запропонованої ІПР концепції впровадження принципу Єдиного вікна, яка передбачає, в першу чергу, необхідність реформування міжвідомчої координації дій митних та інших державних органів при здійсненні митних процедур.

Зараз необхідно прискорити реальні зміни регламентів роботи всіх контролюючих органів, і тоді спрощення проходження цих контролів для бізнесу дасть зовсім інші кількісні і якісні результати впровадження Єдиного вікна.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=249478501

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]