Складається враження, що мета не наповнити бюджет, а прибрати тих, то вимагає демократичних перетворень

6 Грудня 2015

Лариса Церетелі,
експерт ІПР

Ми можемо багато чого писати про податкові новели від Міністерства фінансів. Ми можемо рахувати «плюси» та «мінуси» запропонованих нововведень, з цифрами чи без. Ми можемо сперечатись, чи доцільно підвищувати ставки одних податків та зменшувати інші… Але це все зайве.

Бо є в проекті від Мінфіну норми, які роблять недоречними обговорення всіх інших. Це, безумовно, моя суб’єктивна думка, але вважаю ключовими «жахами» три норми:
– збереження високого, на рівні 40%, навантаження на оплату праці;
– скасування спрощеної системи для юридичних осіб;
– створення неприйнятних умов для підприємців, що застосовували другу та третю групи платників єдиного податку.

Щодо першого. Це знов не створює умов для виходу заробітної плати з тіні, для легалізації праці. А значить залишаються затребуваними податкові ями, славнозвісний «обнал» і далі все за переліком…

Щодо інших двох – по суті, це знищення спрощеної системи оподаткування, застосування якої приносить бюджету стабільні надходження вже майже 16 років. Ці надходження замалі для зростаючих соціальних витрат? Тоді з точки зору наповнювання бюджету логічніше було б просто підвищити ставку. Наприклад, збільшивши для третьої групи з 4% до 6%, які ми не так давно сумлінно платили. До речі, зниження ставки майже на третину свого часу ніхто нічим не пояснював. А перед цим – ніхто і не просив!

Знищення спрощеної системи загрожує існуванню середнього класу. Банальна істина, але розвиток середнього класу є майже головним завданням будь-якого цивілізованого суспільства. Саме середній клас є основним замовником і гарантом демократичного устрою в державі.

От і складається враження, що мета – не наповнити бюджет, а прибрати тих, хто вимагає демократичних перетворень.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]

Особливості оподаткування в Німеччині

8 Жовтня 2018

Як відмічається в огляді “Оподаткування в Німеччині та інвестиції 2017”, підготовленому компанією Deloitte, “більшість типів стимулювання інвестиційної чи операційної діяльності в Німеччині здійснюється шляхом прямого субсидіювання за допомогою видачі грантів, надання позик за зниженими відсотками, надання публічних гарантій або надання державою фінансових ресурсів в обмін на надання прав на частину прибутку при його розподілі (silent […]

Система оподаткування бізнесу в Нідерландах

3 Жовтня 2018

В Нідерландах існує окремий механізм для оподаткування малого бізнесу – Small Businesses Scheme (kleineondernemersregeling, KOR). Його основна перевага полягає у можливості зменшення розміру ПДВ. Крім того, у деяких випадках подібний механізм може забезпечувати взагалі звільнення від сплати ПДВ і навіть звільнення від адміністративних обов’язків, передбачених в рамках системи ПДВ в цілому: 1) звільнення від сплати […]