Складається враження, що мета не наповнити бюджет, а прибрати тих, то вимагає демократичних перетворень

6 Грудня 2015

Лариса Церетелі,
експерт ІПР

Ми можемо багато чого писати про податкові новели від Міністерства фінансів. Ми можемо рахувати «плюси» та «мінуси» запропонованих нововведень, з цифрами чи без. Ми можемо сперечатись, чи доцільно підвищувати ставки одних податків та зменшувати інші… Але це все зайве.

Бо є в проекті від Мінфіну норми, які роблять недоречними обговорення всіх інших. Це, безумовно, моя суб’єктивна думка, але вважаю ключовими «жахами» три норми:
– збереження високого, на рівні 40%, навантаження на оплату праці;
– скасування спрощеної системи для юридичних осіб;
– створення неприйнятних умов для підприємців, що застосовували другу та третю групи платників єдиного податку.

Щодо першого. Це знов не створює умов для виходу заробітної плати з тіні, для легалізації праці. А значить залишаються затребуваними податкові ями, славнозвісний «обнал» і далі все за переліком…

Щодо інших двох – по суті, це знищення спрощеної системи оподаткування, застосування якої приносить бюджету стабільні надходження вже майже 16 років. Ці надходження замалі для зростаючих соціальних витрат? Тоді з точки зору наповнювання бюджету логічніше було б просто підвищити ставку. Наприклад, збільшивши для третьої групи з 4% до 6%, які ми не так давно сумлінно платили. До речі, зниження ставки майже на третину свого часу ніхто нічим не пояснював. А перед цим – ніхто і не просив!

Знищення спрощеної системи загрожує існуванню середнього класу. Банальна істина, але розвиток середнього класу є майже головним завданням будь-якого цивілізованого суспільства. Саме середній клас є основним замовником і гарантом демократичного устрою в державі.

От і складається враження, що мета – не наповнити бюджет, а прибрати тих, хто вимагає демократичних перетворень.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті

МОЖЛИВІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ЄС ДО УКРАЇНИ КОНТРЗАХОДІВ У ЗВ’ЯЗКУ З НЕДОТРИМАННЯМ ВИМОГ НАЛЕЖНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОПОДАТКУВАННЯ

6 Червня 2018

Україна в зоні ризику У листопаді 2016 р. Україна зобов’язалась імплементувати мінімальні стандарти кампанії анти-БЕПС, які включають в себе заходи щодо: незастосування недобросовісних практик податкової конкуренції (harmful tax practices) (Напрям 5); запобігання наданню договірних переваг за неналежних обставин (Напрям 6); вдосконалення документації з трансфертного ціноутворення та запровадження звітів у розрізі країн (country–by–country reporting) (Напрям 13); підвищення […]

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

5 Травня 2018

Створення сприятливого середовища для ведення бізнесу та розвитку МСП є одним із середньострокових напрямів реформування, зазначених у Стратегії сталого розвитку «Україна–2020». Державна фінансова підтримка МСП надається за рахунок державного та місцевих бюджетів. Основним нормативно-правовим документом у даному напрямі є ЗУ «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва» від 22.03.2012 р. № 4618-VI. Частиною […]

Позиція України в сучасному світі податків

2 Березня 2018

Проведення 7 червня 2017 р. церемонії підписання Багатосторонньої конвенції з імплементації заходів, пов’язаних з податковими угодами, для запобігання розмиванню бази оподаткування та переміщення прибутків (далі — Багатостороння конвенція) стало знаковою подією. Як зазначає професор Рейвен Аві-Йона (Reuven Avi-Yonah) та професор Хайян Ксю (Haiyan Xu), «Багатосторонню конвенцію, яка включає 39-ть статей, можна уявити у вигляді дракона, в якого преамбула є […]