Коментар до звіту Міністерства фінансів про 100 днів роботи Єдиного вікна

14 Листопада 2016

Галина Омельченко,
експерт ІПР

Минулого тижня Міністерство фінансів на Урядовому порталі прозвітувало про результати впровадження інформаційного обміну за принципом Єдиного вікна у місцях митного оформлення та пунктах пропуску на кордоні до 100 днів від дати початку його роботи.

Мінфін зазначає, що «За результатами аналізу функціонування «єдиного вікна» протягом ста днів можна говорити про наявність позитивних тенденцій. Якщо протягом першого місяця застосування принципу «єдиного вікна» бізнес скористався системою у 0,4% випадків, то за результатами жовтня цей показник вже склав 8,9%, у листопаді (станом на сьогодні – 10.11.16) – 10,3%. Від початку роботи інформаційної системи «єдине вікно» за її допомогою оформлено вже більше 22 тис. видів контролю».

Мабуть, 10,3% в середньому по Україні – це все ж не той результат, який свідчить про задоволення бізнесу від роботи нового порядку обміну… Не зважаючи на те, що в цифрах спостерігаються позитивні тенденції, не  секрет, що на сьогоднішній день ставлення до перших результатів впровадження Єдиного вікна з боку бізнесу різне.

Всі питання, як і прогнозувалось, виникли в площині неврегульованості нормативно-правових актів. Так, на сьогодні жодна з контролюючих служб (Держпродспоживслужба та Екологічна інспекція) не привела у відповідність до нового порядку свої внутрішні документи. Не внесені зміни і у постанови Кабінету міністрів, які регулюють порядок проведення попереднього документального контролю. На проблеми взаємодії контролюючих органів впливає багато об`єктивних та суб`єктивних факторів, ці проблеми мають багаторічну історію і практично не вирішені.

В результаті, паралельно діючий «старий» порядок хоч і є більш складним для розуміння та виконання, але він вже «освоєний» всіма суб`єктами відносин. І поки він не змінений під можливості «нового» порядку інформаційного обміну, інші контролюючі служби мають всі підстави (адже нормативна база контролів не змінилась!..) вимагати папірці при спробах застосувати вже «новий» порядок. За таких умов «старий» порядок поки що залишається об`єктивно більш життєздатним (за математичною логікою – використовується у 89,7% випадків).

З іншого боку, той факт, що за офіційними даними Мінфіну, незважаючи на незручності, на які скаржаться подекуди представники бізнесу, в багатьох областях (Київській, Дніпропетровській, Житомирській, Луганській, Донецькій, Черкаській та Чернівецькій) все ж активно користуються Єдиним вікном, доводить, що «новий» порядок – працездатний і корисний.

Такий перебіг подій і опубліковані статистичні дані підтверджують правильність запропонованої ІПР концепції впровадження принципу Єдиного вікна, яка передбачає, в першу чергу, необхідність реформування міжвідомчої координації дій митних та інших державних органів при здійсненні митних процедур.

Зараз необхідно прискорити реальні зміни регламентів роботи всіх контролюючих органів, і тоді спрощення проходження цих контролів для бізнесу дасть зовсім інші кількісні і якісні результати впровадження Єдиного вікна.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=249478501

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті

МОЖЛИВІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ЄС ДО УКРАЇНИ КОНТРЗАХОДІВ У ЗВ’ЯЗКУ З НЕДОТРИМАННЯМ ВИМОГ НАЛЕЖНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ОПОДАТКУВАННЯ

6 Червня 2018

Україна в зоні ризику У листопаді 2016 р. Україна зобов’язалась імплементувати мінімальні стандарти кампанії анти-БЕПС, які включають в себе заходи щодо: незастосування недобросовісних практик податкової конкуренції (harmful tax practices) (Напрям 5); запобігання наданню договірних переваг за неналежних обставин (Напрям 6); вдосконалення документації з трансфертного ціноутворення та запровадження звітів у розрізі країн (country–by–country reporting) (Напрям 13); підвищення […]

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

5 Травня 2018

Створення сприятливого середовища для ведення бізнесу та розвитку МСП є одним із середньострокових напрямів реформування, зазначених у Стратегії сталого розвитку «Україна–2020». Державна фінансова підтримка МСП надається за рахунок державного та місцевих бюджетів. Основним нормативно-правовим документом у даному напрямі є ЗУ «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва» від 22.03.2012 р. № 4618-VI. Частиною […]

Позиція України в сучасному світі податків

2 Березня 2018

Проведення 7 червня 2017 р. церемонії підписання Багатосторонньої конвенції з імплементації заходів, пов’язаних з податковими угодами, для запобігання розмиванню бази оподаткування та переміщення прибутків (далі — Багатостороння конвенція) стало знаковою подією. Як зазначає професор Рейвен Аві-Йона (Reuven Avi-Yonah) та професор Хайян Ксю (Haiyan Xu), «Багатосторонню конвенцію, яка включає 39-ть статей, можна уявити у вигляді дракона, в якого преамбула є […]