dd28a0e-13900354-1035036163277670-1447205157913907779-n-original

Коментар до звіту Міністерства фінансів про 100 днів роботи Єдиного вікна

14 Листопад 2016

Галина Омельченко,
експерт ІПР

Минулого тижня Міністерство фінансів на Урядовому порталі прозвітувало про результати впровадження інформаційного обміну за принципом Єдиного вікна у місцях митного оформлення та пунктах пропуску на кордоні до 100 днів від дати початку його роботи.

Мінфін зазначає, що «За результатами аналізу функціонування «єдиного вікна» протягом ста днів можна говорити про наявність позитивних тенденцій. Якщо протягом першого місяця застосування принципу «єдиного вікна» бізнес скористався системою у 0,4% випадків, то за результатами жовтня цей показник вже склав 8,9%, у листопаді (станом на сьогодні – 10.11.16) – 10,3%. Від початку роботи інформаційної системи «єдине вікно» за її допомогою оформлено вже більше 22 тис. видів контролю».

Мабуть, 10,3% в середньому по Україні – це все ж не той результат, який свідчить про задоволення бізнесу від роботи нового порядку обміну… Не зважаючи на те, що в цифрах спостерігаються позитивні тенденції, не  секрет, що на сьогоднішній день ставлення до перших результатів впровадження Єдиного вікна з боку бізнесу різне.

Всі питання, як і прогнозувалось, виникли в площині неврегульованості нормативно-правових актів. Так, на сьогодні жодна з контролюючих служб (Держпродспоживслужба та Екологічна інспекція) не привела у відповідність до нового порядку свої внутрішні документи. Не внесені зміни і у постанови Кабінету міністрів, які регулюють порядок проведення попереднього документального контролю. На проблеми взаємодії контролюючих органів впливає багато об`єктивних та суб`єктивних факторів, ці проблеми мають багаторічну історію і практично не вирішені.

В результаті, паралельно діючий «старий» порядок хоч і є більш складним для розуміння та виконання, але він вже «освоєний» всіма суб`єктами відносин. І поки він не змінений під можливості «нового» порядку інформаційного обміну, інші контролюючі служби мають всі підстави (адже нормативна база контролів не змінилась!..) вимагати папірці при спробах застосувати вже «новий» порядок. За таких умов «старий» порядок поки що залишається об`єктивно більш життєздатним (за математичною логікою – використовується у 89,7% випадків).

З іншого боку, той факт, що за офіційними даними Мінфіну, незважаючи на незручності, на які скаржаться подекуди представники бізнесу, в багатьох областях (Київській, Дніпропетровській, Житомирській, Луганській, Донецькій, Черкаській та Чернівецькій) все ж активно користуються Єдиним вікном, доводить, що «новий» порядок – працездатний і корисний.

Такий перебіг подій і опубліковані статистичні дані підтверджують правильність запропонованої ІПР концепції впровадження принципу Єдиного вікна, яка передбачає, в першу чергу, необхідність реформування міжвідомчої координації дій митних та інших державних органів при здійсненні митних процедур.

Зараз необхідно прискорити реальні зміни регламентів роботи всіх контролюючих органів, і тоді спрощення проходження цих контролів для бізнесу дасть зовсім інші кількісні і якісні результати впровадження Єдиного вікна.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=249478501

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Про механізм блокування реєстрації ПДВ накладних

30 Червень 2017

Олександра Смірнова

blokPDV

Останніми роками у процедурі відшкодування ПДВ відбулися доволі серйозні зміни. Однак у найближчий перспективі на платників чекає чергова порція новацій. Так, всім причетним до цього процесу відомо, що з 01.07.2017 року повноцінно запрацює механізм блокування реєстрації ПДВ накладних, який з 01.04.2017 року діяв у тестовому режимі. Порядок зупинення реєстрації накладних з моменту появи і ідеї, […]

Об‘єднані територіальні громади – 2016

10 Травень 2017

Діна Серебрянська

na sajt ED try

Рівень фінансового забезпечення територіальних громад в Україні, на сучасному етапі, не відповідає поставленим цілям держави щодо створення умов для підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення їх сталого розвитку. Результати дослідження показали, що обсяг капітальних видатків місцевих бюджетів є критичним (за економічною класифікацією видатків, їх частка у 2016 р. склала лише 15%, решта – це фінансування поточних […]

Світовий досвід використання інструментів зниження податкового навантаження на проміжне споживання імпорту національними експортерами

27 Березень 2017

Артур Зубрицький

photo1258965

Оцінка імпортної складової експорту України, проведена у попередніх дослідженнях, дозволяє констатувати підвищення залежності вітчизняних експортерів від проміжного споживання імпорту. Така ситуація актуалізує пошук інструментів, які б дали змогу знизити податкове навантаження на імпортну сировину, матеріали та комплектуючі, що використовуються для виробництва українських експортних товарів. Найбільш розповсюдженим інструментом фіскальної політики, що використовується у світовій практиці для […]