symbolique de la poignée de mains sur fond de Drapeau européen

Чи справді Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування?

7 Грудень 2015

Олексій Кононов,
експерт ІПР

112.ua розмістило коментар Олександра Охріменка щодо податкової реформи під гучною назвою «Податкова реформа Яресько: Необхідна жорсткість заради майбутнього України», в якому, зокрема, зазначається що урядовий законопроект, спрямований на ліквідацію спрощеної системи оподаткування, базується на зобов’язаннях України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом та директивах ЄС. Таке твердження викликає подив та є вкрай невірним.

По-перше, в Угоді про асоціацію згадуються лише непрямі податки, як то ПДВ та акциз (глава 4 «Оподаткування» розділу V “Економічне та галузеве співробітництво”). Угода робить особливий наголос на процедурі відшкодування ПДВ (стаття 351), жодним чином не згадуються прямі податки, як то податок на прибуток, наприклад. В Додатку XXVIII до Угоди про асоціацію перелічено директиви ЄС, відповідно до яких Україна поступово має змінити національне законодавство, та встановлено календарні терміни щодо впровадження кожної директиви. Таких директив в Додатку перелічено усього вісім і всі вони стосуються ПДВ та акцизних зборів на алкоголь та тютюнові вироби, а також оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

По-друге, для експертів, які роблять подібні заяви, мабуть, буде новиною те, що в самому ЄС, який нараховує 28 держав-членів, на сьогоднішній день гармонізовано тільки законодавство з непрямого оподаткування, що випливає із статті 113 Угоди про функціонування ЄС. Встановлення ж правил з прямого оподаткування залишається в компетенції держав-членів. Окремим винятком є оподаткування прибутків та дивідендів, які перераховуються між пов’язаними компаніями, що знаходяться в різних державах ЄС. Такий розподіл не є випадковим, адже саме непрямі податки дуже сильно впливають на єдиний ринок ЄС. Усі спроби щодо подальшої гармонізації правил з прямого оподаткування, яке головним чином впливає на публічні фінанси кожної окремої держави-члена, поки но не були вдалими, і це ще дуже далека перспектива для самого ЄС.

Таким чином, не можна казати, що Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування. Системи оподаткування 28 країн-членів дуже різні, і те, що в них немає аналога української спрощеної системи, зовсім не означає, що такої системи бути не може. Угода про асоціацію наголошує на необхідності боротьби із податковим шахрайством, а таке шахрайство є наслідком дуже поганого адміністрування податків та тотальної корупції. Саме на корумпованості системи наголошують європейські партнери та експерти.

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Як змінилися функції органів ДФС та якою є її структура на сьогодні?

12 Жовтень 2017

Олена Хотенко Голова Ради ГО "Інститут податкових реформ" (За матеріалами  журналу «АгроПРО» № 19/ жовтень 2017)

tablitsya 1_500x413

Зважаючи на останні зміни структури органів ДФС і перерозподілом їхніх функцій платникам податків незрозуміло, до кого і в яких випадках потрібно звертатися. Тож розглянемо ці питання детальніше. Такою є структура ДФС на сьогодні Функції, які сьогодні виконує ДПІ: сервісного обслуговування платників податків; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиного банку даних […]

Якою буде митна служба України?

5 Вересень 2017

Олена Хотенко

21362707_1498170276943960_1050785985_n

За роки незалежності митна система зазнала чималих змін. Найсуттєвішим можна назвати створення у грудні 2012 року Міністерства доходів і зборів України. Міндоходів було створено задля збільшення надходжень до бюджету, вдосконалення сервісів для платників податків, дерегуляції та спрощення митних процедур для суб’єктів ЗЕД. Мало відбутися об’єднання функцій ДФС та митної служби для уникнення їх дублювання: структурне, […]

Справи митні: удосконалення роботи «єдиного вікна»

4 Вересень 2017

Галина Омельченко

284_1

Про  зміни, якими відзначили річницю від початку впровадження «єдиного вікна» на митниці. За іронією долі 1 серпня поточного року у Верховній Раді відбулася реєстрація законопроекту 7010 “Про внесення змін до Митного кодексу України (далі –  МКУ) та деяких інших законів України щодо запровадження механізму “єдиного вікна” та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через […]