symbolique de la poignée de mains sur fond de Drapeau européen

Чи справді Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування?

7 Грудень 2015

Олексій Кононов,
експерт ІПР

112.ua розмістило коментар Олександра Охріменка щодо податкової реформи під гучною назвою «Податкова реформа Яресько: Необхідна жорсткість заради майбутнього України», в якому, зокрема, зазначається що урядовий законопроект, спрямований на ліквідацію спрощеної системи оподаткування, базується на зобов’язаннях України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом та директивах ЄС. Таке твердження викликає подив та є вкрай невірним.

По-перше, в Угоді про асоціацію згадуються лише непрямі податки, як то ПДВ та акциз (глава 4 «Оподаткування» розділу V “Економічне та галузеве співробітництво”). Угода робить особливий наголос на процедурі відшкодування ПДВ (стаття 351), жодним чином не згадуються прямі податки, як то податок на прибуток, наприклад. В Додатку XXVIII до Угоди про асоціацію перелічено директиви ЄС, відповідно до яких Україна поступово має змінити національне законодавство, та встановлено календарні терміни щодо впровадження кожної директиви. Таких директив в Додатку перелічено усього вісім і всі вони стосуються ПДВ та акцизних зборів на алкоголь та тютюнові вироби, а також оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

По-друге, для експертів, які роблять подібні заяви, мабуть, буде новиною те, що в самому ЄС, який нараховує 28 держав-членів, на сьогоднішній день гармонізовано тільки законодавство з непрямого оподаткування, що випливає із статті 113 Угоди про функціонування ЄС. Встановлення ж правил з прямого оподаткування залишається в компетенції держав-членів. Окремим винятком є оподаткування прибутків та дивідендів, які перераховуються між пов’язаними компаніями, що знаходяться в різних державах ЄС. Такий розподіл не є випадковим, адже саме непрямі податки дуже сильно впливають на єдиний ринок ЄС. Усі спроби щодо подальшої гармонізації правил з прямого оподаткування, яке головним чином впливає на публічні фінанси кожної окремої держави-члена, поки но не були вдалими, і це ще дуже далека перспектива для самого ЄС.

Таким чином, не можна казати, що Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування. Системи оподаткування 28 країн-членів дуже різні, і те, що в них немає аналога української спрощеної системи, зовсім не означає, що такої системи бути не може. Угода про асоціацію наголошує на необхідності боротьби із податковим шахрайством, а таке шахрайство є наслідком дуже поганого адміністрування податків та тотальної корупції. Саме на корумпованості системи наголошують європейські партнери та експерти.

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Про механізм блокування реєстрації ПДВ накладних

30 Червень 2017

Олександра Смірнова

blokPDV

Останніми роками у процедурі відшкодування ПДВ відбулися доволі серйозні зміни. Однак у найближчий перспективі на платників чекає чергова порція новацій. Так, всім причетним до цього процесу відомо, що з 01.07.2017 року повноцінно запрацює механізм блокування реєстрації ПДВ накладних, який з 01.04.2017 року діяв у тестовому режимі. Порядок зупинення реєстрації накладних з моменту появи і ідеї, […]

Об‘єднані територіальні громади – 2016

10 Травень 2017

Діна Серебрянська

na sajt ED try

Рівень фінансового забезпечення територіальних громад в Україні, на сучасному етапі, не відповідає поставленим цілям держави щодо створення умов для підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення їх сталого розвитку. Результати дослідження показали, що обсяг капітальних видатків місцевих бюджетів є критичним (за економічною класифікацією видатків, їх частка у 2016 р. склала лише 15%, решта – це фінансування поточних […]

Світовий досвід використання інструментів зниження податкового навантаження на проміжне споживання імпорту національними експортерами

27 Березень 2017

Артур Зубрицький

photo1258965

Оцінка імпортної складової експорту України, проведена у попередніх дослідженнях, дозволяє констатувати підвищення залежності вітчизняних експортерів від проміжного споживання імпорту. Така ситуація актуалізує пошук інструментів, які б дали змогу знизити податкове навантаження на імпортну сировину, матеріали та комплектуючі, що використовуються для виробництва українських експортних товарів. Найбільш розповсюдженим інструментом фіскальної політики, що використовується у світовій практиці для […]