symbolique de la poignée de mains sur fond de Drapeau européen

Чи справді Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування?

7 Грудень 2015

Олексій Кононов,
експерт ІПР

112.ua розмістило коментар Олександра Охріменка щодо податкової реформи під гучною назвою «Податкова реформа Яресько: Необхідна жорсткість заради майбутнього України», в якому, зокрема, зазначається що урядовий законопроект, спрямований на ліквідацію спрощеної системи оподаткування, базується на зобов’язаннях України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом та директивах ЄС. Таке твердження викликає подив та є вкрай невірним.

По-перше, в Угоді про асоціацію згадуються лише непрямі податки, як то ПДВ та акциз (глава 4 «Оподаткування» розділу V “Економічне та галузеве співробітництво”). Угода робить особливий наголос на процедурі відшкодування ПДВ (стаття 351), жодним чином не згадуються прямі податки, як то податок на прибуток, наприклад. В Додатку XXVIII до Угоди про асоціацію перелічено директиви ЄС, відповідно до яких Україна поступово має змінити національне законодавство, та встановлено календарні терміни щодо впровадження кожної директиви. Таких директив в Додатку перелічено усього вісім і всі вони стосуються ПДВ та акцизних зборів на алкоголь та тютюнові вироби, а також оподаткування енергопродуктів та електроенергії.

По-друге, для експертів, які роблять подібні заяви, мабуть, буде новиною те, що в самому ЄС, який нараховує 28 держав-членів, на сьогоднішній день гармонізовано тільки законодавство з непрямого оподаткування, що випливає із статті 113 Угоди про функціонування ЄС. Встановлення ж правил з прямого оподаткування залишається в компетенції держав-членів. Окремим винятком є оподаткування прибутків та дивідендів, які перераховуються між пов’язаними компаніями, що знаходяться в різних державах ЄС. Такий розподіл не є випадковим, адже саме непрямі податки дуже сильно впливають на єдиний ринок ЄС. Усі спроби щодо подальшої гармонізації правил з прямого оподаткування, яке головним чином впливає на публічні фінанси кожної окремої держави-члена, поки но не були вдалими, і це ще дуже далека перспектива для самого ЄС.

Таким чином, не можна казати, що Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування. Системи оподаткування 28 країн-членів дуже різні, і те, що в них немає аналога української спрощеної системи, зовсім не означає, що такої системи бути не може. Угода про асоціацію наголошує на необхідності боротьби із податковим шахрайством, а таке шахрайство є наслідком дуже поганого адміністрування податків та тотальної корупції. Саме на корумпованості системи наголошують європейські партнери та експерти.

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Відкриття рахунку: як обрати оптимальний банк

26 Грудень 2017

money-1520866_640_500x223

Початок здійснення підприємницької діяльності пов’язаний із таким обов’язковим моментом, як відкриття рахунку у банку. Стрімкий розвиток інтернет-сервісів забезпечив можливість онлайн виконувати значну частину передбачених законодавством обов’язкових процедур, зокрема, необхідних для початку використання певних банківських продуктів. Однак під час вибору банку для відкриття рахунку суб’єкту підприємницької діяльності доцільно взяти до уваги доволі багато аспектів, часто не […]

Зміни, які відбудуться в роботі «єдиного вікна» на митниці

24 Листопад 2017

23899224_1076280132515169_874953683_n_500x333

22 листопада Урядом прийнято Постанову КМУ №878 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2016 року №364». Цим документом затверджено у новій редакції Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації (далі – Порядок інформаційного обміну). […]

Позиція України в сучасному світі податків

24 Листопад 2017

money-256312_640_500x333

Проведення 7 червня 2017 р. церемонії підписання Багатосторонньої конвенції з імплементації заходів, пов’язаних з податковими угодами, для запобігання розмиванню бази оподаткування та переміщення прибутків (далі — Багатостороння конвенція) стало знаковою подією. Як зазначає професор Рейвен Аві-Йона (Reuven Avi-Yonah) та професор Хайян Ксю (Haiyan Xu), «Багатосторонню конвенцію, яка включає 39-ть статей, можна уявити у вигляді дракона, в якого […]