блог
Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/blog.php on line 48
Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/blog.php on line 49
Ефективне управління митницею чи чергове розбазарювання бюджетних коштів?
Олексій Кононов
Протягом останніх місяців в українських ЗМІ часто можна побачити повідомлення щодо рішення уряду передати західноукраїнські митниці в управління іноземній компанії. Таке рішення, на думку урядовців, допоможе подолати корупцію серед митників та наблизити їхню роботу до прозорих та ефективних європейських стандартів. Та чи насправді це допоможе в лікуванні корупційного синдрому, який так розповсюджений на українській митниці? Шукаючи відповідь на це доволі […]
Молдова може запровадити додатковий митний збір на українську м’ясну та молочну продукцію
Олексій Кононов
Молдавський інтернет-ресурс noi.md оприлюднив заяву Голови Союзу Асоціацій сільгоспвиробників «UniAgroProtect» (Республіка Молдова) Олександра Слусаря про необхідність запровадження додаткових митних зборів на українську м’ясну та молочну продукцію, імпорт якої до Молдови різко зріс внаслідок введення Росією обмежувальних заходів щодо України. Це тривожний сигнал для українських експортерів м’яса та молока, проте не варто передчасно бити на сполох, […]
Законодавчі ініціативи щодо застосування принципу субсидіарності не витримують жодної критики
Олексій Кононов
27 листопада у Верховній Раді України було зареєстровано законопроект №3544 «Про спеціальні режими інвестиційної та інноваційної діяльності із застосуванням принципу субсидіарності в Україні». Безперечно, не можна критикувати сам намір щодо залучення грошей в національну економіку, але ж при цьому багато чого в законопроекті 3544 та в пов’язаних із ним законопроектах 3545 та 3546 (щодо внесення […]
Податкові зобов’язання визначаються в ручному режимі на розсуд окремих чиновників
Валерія Рєзнікова
Законопроект Мінфіну не змінює принцип конфіскаційного оподаткування, відповідно до якого податкові зобов’язання визначаються в ручному режимі на розсуд окремих чиновників. Більш того, законопроект спрямовується на розширення простору для дискреції шляхом поступового знищення спрощеного оподаткування. Так, уряд зробив крок в правильному напрямку, вирішивши здійснити довгоочікуване зменшення єдиного соціального внеску. Проте ця ідея не нова. Сьогодні важливо […]
Чи завжди проблеми в оподаткуванні ринку алкоголю залежать від розміру акцизу?
Яна Матієва та Олексій Коваль
Для глибшого розуміння проблем оподаткування ринку алкоголю в Україні недостатньо наводити статистичні відомості про розмір акцизного податку та відсоток збільшення надходження до бюджетів. Як і в усій податковій системі, проблеми оподаткування акцизним податком алкогольних напоїв походять від недоліків адміністрування. По-перше, існує велика кількість нормативних актів, що регламентують діяльність у цій галузі, і контроль за дотриманням […]
Чи справді Україна має якісь зобов’язання перед ЄС щодо ліквідації спрощеної системи оподаткування?
Олексій Кононов
112.ua розмістило коментар Олександра Охріменка щодо податкової реформи під гучною назвою «Податкова реформа Яресько: Необхідна жорсткість заради майбутнього України», в якому, зокрема, зазначається що урядовий законопроект, спрямований на ліквідацію спрощеної системи оподаткування, базується на зобов’язаннях України за Угодою про асоціацію з Європейським Союзом та директивах ЄС. Таке твердження викликає подив та є вкрай невірним. По-перше, […]
Складається враження, що мета не наповнити бюджет, а прибрати тих, то вимагає демократичних перетворень
Лариса Церетелі
Ми можемо багато чого писати про податкові новели від Міністерства фінансів. Ми можемо рахувати «плюси» та «мінуси» запропонованих нововведень, з цифрами чи без. Ми можемо сперечатись, чи доцільно підвищувати ставки одних податків та зменшувати інші… Але це все зайве. Бо є в проекті від Мінфіну норми, які роблять недоречними обговорення всіх інших. Це, безумовно, моя […]
Реформування податкової системи в Україні повинно розпочинатися не стільки в змінах розміру ставок та баз оподаткування, скільки в реформуванні Державної фіскальної служби України
Валерія Рєзнікова
Реформування податкової системи в Україні повинно розпочинатися не стільки в змінах розміру ставок та баз оподаткування, скільки в реформуванні Державної фіскальної служби України (ДСФ України), її відносин з платниками податків. Сьогодні ми бачимо такі стосунки ДФС України і платників податків, які можна порівняти із договором позики – двосторонній правочин, проте односторонній договір. Що це значить? […]
Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування
Людмила Демиденко
Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування: тобто, наскільки пропоновані реформаторські заходи відповідають суспільним уявленням про справедливість і скільки вони будуть коштувати платникам податків. Головний податок через який реалізується соціальна політика в розвинутих країна є ПДФО. Урядовий законопроект стосовно ПДФО не пропонує збільшити ПДФО до 20%, збільшення граничної ставки […]
Обмежуючи покупки за кордоном, уряд поспішив і почав не з того
Олексій Кононов
Кабмін збирається обмежити українців в покупках за кордоном. Відповідний законопроект про зміни до Митного кодексу зареєстровано в Раді. У разі схвалення, з 1 січня 2017 року українці не зможуть робити за кордоном покупки на 1000 євро без сплати мита, як зараз, а лише на 430 євро, – пише видання «Вести бизнес». На думку провідного дослідника […]