Як змінилися функції органів ДФС та якою є її структура на сьогодні?

12 Жовтня 2017

Олена Хотенко
Голова Ради ГО “Інститут податкових реформ”
(За матеріалами  журналу «АгроПРО» № 19/ жовтень 2017)

Зважаючи на останні зміни структури органів ДФС і перерозподілом їхніх функцій платникам податків незрозуміло, до кого і в яких випадках потрібно звертатися. Тож розглянемо ці питання детальніше.

Такою є структура ДФС на сьогодні

tablitsya 1_500x413

Функції, які сьогодні виконує ДПІ:

  • сервісного обслуговування платників податків;
  • формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиного банку даних про платників податків – юридичних осіб, реєстрів, ведення яких покладено на Державну фіскальну службу;
  • реєстрація, ведення обліку платників податків і платників ЄСВ, об’єктів оподаткування та пов’язаних з оподаткуванням;
  • виконання інших функцій сервісного обслуговування платників податків.

Головні функції ДФС:

  • надання адміністративних послуг;
  • консультацій;
  • надання консультацій;
  • прийняття звітності;
  • здійснення контролю (перевірки).

Насправді ДФС має значно більше функцій, але пропонуємо зупинитися на тих, з якими найчастіше стикаються платники податків.

Адміністративні послуги

Фізична особа має право на одержання адмінпослуг незалежно від міста реєстрації. Юридична особа лише за своїм місцезнаходженням або за місцем провадження діяльності чи місцезнаходженням відповідного об’єкта.

Заява для отримання адмінпослуг може подаватися в електронній (через Єдиний державний портал адміністративних послуг), письмовій (особисто або надіслана поштою) або усній формі.

На офіційному веб-сайті ДФС у розділі «Діяльність» → «Адміністративні послуги» (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/adminposlugi/) розміщений перелік адмінпослуг, що надаються платникам податків органами ДФС. Також там можна завантажити зразки форм документів (інформаційні картки, форми заяв).

Переліки адмінпослуг, що надаються ОВПП, його територіальними органами (у містах Дніпрі, Запоріжжі, Одесі, Львові, Харкові) та Енерге-тичною митницею ДФС, наведені на субсайті ОВПП (http://officevp.sfs.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannyaadministrativnih-poslu/).

Щодо адмінпослуг, які надаються ГУ ДФС в областях та м. Києві можна дізнатися за посиланням: (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi/mistsyanadannya). Також там наявні адреси ЦОПів.

На сайті ДФС в «Електронному кабінеті платника», натис-нувши однойменну кнопку платники податків можуть отримати інформацію щодо ЦОПів (https://cabinet.sfs.gov.ua/ cabinet/faces/public/cop.jspx).

Центри обслуговування платників податків надають такі послуги:

  • приймають та реєструють вхідну кореспонденцію;
  • звітність приймають на паперових носіях та звітність із додаванням копій, підготовлених на електронних носіях (після зчитування відповідних даних електронні носії повертають);
  • надають усні консультації;
  • видають ключі електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП);
  • забезпечують доступ до електронних сервісів та для роботи з документами, що містять публічну інформацію;
  • займаються попереднім записом громадян на особистий прийом;
  • надають супутні послуги.

Надання консультацій

  • За отриманням усних консультацій платникам податків необхідно звертатися для ЦОП ОДПІ (ДПІ). Крім того, можна звертатися до Контакт-центру ДФС, який надає інформаційно-довідкові послуги щодо оподаткування, державної митної справи, ЄСВ.
  • Індивідуальні податкові консультації (далі – ІПК) з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства надаються безоплатно (п. 52.1 ПКУ) протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання звернення від платників податків. Щоб отримати ІПК у письмовій формі платникам податків необхідно звертатися до ГУ ДФС в у м. Києві та областях, великим платникам – до ОВПП або ДФС України (п.52.4 ПКУ)

ІПК, яку надано платнику податків в письмовій формі, з 01.04.2017 р. реєструється в Єдиній базі індивідуальних податкових консультацій (далі – Єдина база). Цю базу розміщено на офіційному веб-сайті ДФС (ГУ ДФС в областях та м. Києві, ОВПП) у розділі «Корисні посилання» (http://sfs.gov.ua/korisniposilannya).

Увага! Доступ до Єдиної бази є безоплатним та вільним.

Для ІПК, наданих після 01.04.2017 р., ці положення застосовуються за умови їх реєстрації в Єдиній базі.

Варто зазначити, що платники податків та/або податкові агенти, які діяли відповідно до ІПК, не звільняються від обов’язку сплати податкових зобов’язань, визначених ПКУ. Це означає, що за наявності ІПК, зареєстрованої в Єдиній базі, платнику можуть нарахувати податки (збори), але не нарахують штрафи та пені.

Прийняття звітності

Прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу.  Даним органом має перевірятися лише наявність і достовірність заповнення реквізитів, передбачених пп. У разі, якщо вони заповнені правильно, то орган ДФС зобов’язаний зареєструвати податкову декларацію датою її фактичного отримання (п. 49.9 ПКУ).

Платникам податків, які відносяться до середніх або великих підприємств подавати податкову декларацію необхідно лише у електронній формі з дотриманням законів щодо електронного документообігу й електронного цифрового підпису (п.49.4 ПКУ).

Мікро- та малі суб’єкти господарювання можуть подавати податкову декларацію в один із способів: особисто чи уповноваженою особою; поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв’язку  в електронній формі.

Виключно в електронній формі подається декларація з ПДВ усіма платниками  (п. 49. 4 ПКУ).

Перевірки

Починаючи з 01.01.2017 р. функцію контрольно-перевірочної роботи покладено на територи-альні органи ДФС: ГУ ДФС та ОВПП (пп. 191 .1.1, ст. 193 ПКУ). Керівники та працівники саме цих органів, починаючи з 01.01.2017 р., повинні ви-давати накази про проведення перевірки суб’єктів господарювання, оформлювати направлення (по- свідчення), складати акти (довідки), податкові повідомлення-рішення та вимоги (рішення) зі сплати ЄСВ (лист ДФС України від 17.01.2017 р. № 1005/7/ 99-99-14-03-03-17).

Варто зазначити, що у 2017р. річний план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків формується та затверджується наказом Мінфіну  від 02.06.2015 р. № 524 (далі – Порядок № 524) починаючи з 2018 року.

У разі потреби ДФС може корегувати план-графік (абзаци 5, 6 п. 4 р. III Порядку № 524).

Критерії, за якими здійснюється відбір платників податків – юридичних осіб задля проведення документальних перевірок визначені у п. 5 р. III Порядку №524. Вони поділяються на такі критерії:

  • високого ступення ризику (їх 25);
  • середнього ступення ризику (їх 19);
  • незначного ступення ризику (їх 7).

 

Пропонуємо Вам розглянути функції органів ДФС у таблиці

 22446754_1051523531657496_967830033_n_500x208

 

 

 

Автор: admin

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]