Податкові зобов’язання визначаються в ручному режимі на розсуд окремих чиновників

22 Грудня 2015

Валерія Рєзнікова,
експертІПР

Законопроект Мінфіну не змінює принцип конфіскаційного оподаткування, відповідно до якого податкові зобов’язання визначаються в ручному режимі на розсуд окремих чиновників. Більш того, законопроект спрямовується на розширення простору для дискреції шляхом поступового знищення спрощеного оподаткування. Так, уряд зробив крок в правильному напрямку, вирішивши здійснити довгоочікуване зменшення єдиного соціального внеску. Проте ця ідея не нова.

Сьогодні важливо знайти компенсатор, який би дозволив утримати фіскальну рівновагу незалежно від цього зменшення. Рішення запропоновані Мінфіном збільшують податкове навантаження на домогосподарства та середній клас. Вони не ведуть до оподаткування «олігархів» (не як фізичних осіб, бо це майже неможливо, а як отримувачів великих рент), що було б дійсно справедливим заходом поповнення бюджету.

Непередбачувані податкові зобов’язання є більш важливою проблемою, ніж ставки оподаткування, не говорячи вже про складності розрахунків через різницю в ставках та велику кількість податків. Скопійована зі Словаччини реформа Мінфіну навіть не намагається вирішити ці проблеми.
Проте, виходи завжди є.

По-перше, не слід забувати, що український бізнес платить дуже високий корупційний податок. Таким чином, обмежуючи дискрецію, можна суттєво зменшити корупційний податок: або перетворивши його в надходження до бюджету, або залишивши бізнесу, або зробивши і те, і інше. Як це сталося, коли була запроваджена спрощена система оподаткування.

По-друге, фіксовані податки менш за все «спотворюють» економіку. За ними йдуть непрямі податки. Відтак, можна стимулювати зростання, шляхом внесення змін в межах того ж податкового навантаження на користь податків на майно та непрямих податків. Такі дії можуть дозволити трохи знизити ставки податків, оскільки в корумпованих країнах збір саме прямих податків є найбільш проблемним. І це допоможе зменшити корупцію.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]