Особливості оподаткування в Німеччині

8 Жовтня 2018

Олена Хотенко, Голова Ради ГО “Інститут податкових реформ”

Як відмічається в огляді “Оподаткування в Німеччині та інвестиції 2017”, підготовленому компанією Deloitte, “більшість типів стимулювання інвестиційної чи операційної діяльності в Німеччині здійснюється шляхом прямого субсидіювання за допомогою видачі грантів, надання позик за зниженими відсотками, надання публічних гарантій або надання державою фінансових ресурсів в обмін на надання прав на частину прибутку при його розподілі (silent participation) … Переважно такі стимули сфокусовані на розширенні сфери діяльності та здійсненні нових інвестицій, розвитку відновлюваної енергетики, запровадженні енергоефективних технологій, розширенні мережі електротранспорту та захист навколишнього середовища, охороні здоров’я, розвитку інфраструктури та сільського господарства, будівництві соціального житла, проведенні науково-дослідних робіт, зниженні безробіття, особливо у випадку осіб, які довгий час не можуть знайти роботу. Податкові стимули є доволі обмеженими та переважно складаються з доінвестиційних та інвестиційних звільнень для певних типів стартапів, а також малого та середнього бізнесу”.

  1. Суб’єкти малого та середнього бізнесу, поряд з подачею податкових декларацій та щорічним звітуванням, можуть претендувати на звільнення від оподаткування свого отриманого доходу в розмірі до 40 % інвестицій в майбутні придбання чи виробничі витрати. У такому випадку обов’язковою умовою є те, що власний капітал відповідних суб’єктів не повинен перевищувати 235000 євро.

Такі майбутні інвестиції мають бути здійснені протягом трьох наступних податкових років. Звільнення обмежується сумою до 200000 євро стосовно сукупних звільнень за два попередні роки та за поточний рік.

Якщо інвестиція здійснюється протягом трьох майбутніх років, звільнення вираховується у пропорційному розмірі до оподатковуваного доходу. В якості відшкодування платнику податків дозволяється вирахувати до 40 % розміру інвестиції безпосередньо з понесених витрат на придбання. Крім того, платнику податків дозволяється амортизувати на 20 % більше порівняно зі стандартним підходом протягом перших п’яти років (ОЕСР, 2009, с. 106).

Якщо інвестиція не була здійснена протягом трьох років, то раніше отримані звільнення мають бути повернені.

  1. Суб’єкти підприємницької діяльності, оборот яких за попередній рік (за вирахуванням сплаченого ПДВ) перевищив 17500 без виключень зобов’язані сплачувати ПДВ на загальних засадах. У той же час, відповідні суб’єкти, якщо вони є резидентами Німеччини чи функціонують у вільних зонах або певних прибережних регіонах, а також при умові їх загального обороту без врахування сплаченого ПДВ не більше 17500 євро у попередньому році та при наявності очікувань, що такий оборот у поточному календарному році не перевищить 50000 євро, не зобов’язані сплачувати ПДВ.

Разом з тим, подібні суб’єкти господарювання не мають права вираховувати вхідний ПДВ. Така особливість може мати несприятливі наслідки для них. Саме тому законодавством передбачено можливість відмови від звільнення від сплати ПДВ та його сплати на загальних засадах. Така відмова діє протягом п’яти років.

  1. Суб’єкти господарювання зобов’язані сплачувати податок на торгівлю (Gewerbesteuer, Gewerbeertragssteuer) з доходу, отриманого від реалізації продукції. Податок на торгівлю розглядається як місцевий податок і покликаний рефінансувати витрати місцевих громад, понесені у зв’язку з підтримкою та розвитком інфраструктури. Зауважимо, що якщо прибуток індивідуального підприємця чи партнерства не перевищує 24500 євро, то відповідний суб’єкт звільняється від обов’язку його сплати.

Автор: admin

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]