Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування

4 Грудня 2015

Людмила Демиденко,
експерт ІПР

Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування: тобто, наскільки пропоновані реформаторські заходи відповідають суспільним уявленням про справедливість і скільки вони будуть коштувати платникам податків.

Головний податок через який реалізується соціальна політика в розвинутих країна є ПДФО.

Урядовий законопроект стосовно ПДФО не пропонує збільшити ПДФО до 20%, збільшення граничної ставки ПДФО з 17% -20% відбулося уже в цьому році непомітно для більшості населення, оскільки основна кількість платників ПДФО оподатковується за номінальною ставкою 15%. Разом з тим, збільшення розміру податкової соціальної пільги до розміру однієї мінімальної заробітної плати, забезпечить фактично прогресивність ПДФО: тобто з мінімальної заробітної плати ПДФО не буде вираховуватись, при 2 мінімальних заробітних платах – реальна ставка буде -10% і далі, реальна ставка буде наближатись до 20%. Тому, позитив від цієї моделі в першу чергу отримають громадяни з низькими доходами. Так при нарахованій заробітній платі 1378 – платник отримає на 163 грн. більше ніж в цьому році, при заробітній платі 2756 – на 222 грн., при 4134 – на 195 грн.

В перспективі уряду варто збільшувати мінімальну заробітну плату більшими темпами, ніж інші соціальні гарантії.

Якщо ж буде прийнято підхід до оподаткування зарплати від Комітету № 3357 ставка 10 % для всіх і скасування податкової соціальної пільги, то це в першу чергу торкнеться родин з дітьми, студентів, аспірантів, бюджетників, батьків, які виховують дітей-інвалідів, чорнобильців та інших категорій, які сьогодні користуються податковою соціальною пільгою. Вони відчують зменшення своїх доходів, оскільки при існуючій номінальній ставці в 15 % (20), за рахунок податкової соціальної пільги частина їх оподаткованого доходу кратна кількості дітей звільнялась від оподаткування.

Запровадження податкових соціальних знижок за підсумками звітного року для осіб, що отримують менше двох прожиткових мінімумів на особу збільшить додаткову адміністративну роботу податковим органам, що є не бажаним і не відповідає ідеї лібералізації економіки України. Крім того, ПДФО є основним джерелом формування місцевих бюджетів і його суттєве зниження приведе до втрат місцевих бюджетів в умовах задекларованої фінансової децентралізації.

Ліберальна модель економіки відрізняється низьким рівнем відрахувань на соціальне страхування. І саме встановлення граничного розміру заробітної плати для цілей єдиного соціального внеску відповідає ліберальним поглядам щодо обмеження державного втручання в економіку. Саме низький рівень соціальних нарахувань робить фонд оплати праці менш навантаженим, а ринкову економіку гнучкою.

Тому, приєднуюсь до заклику припинити політичні ігри навколо бюджету та перейти до конструктивної роботи, яка буде забезпечувати стійке економічне зростання в Україні.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]