d14bbf42107c62fc08a338fbc99c1eaa1418528549

Коментар до проекту податкового кодексу (Проект Закону №5368): Розділ VI. Акцизний податок

23 Листопад 2016

Коментар до Проекту Закону №5368 від 07.11.2016

Законопроект від 07.11.2016 №5368 містить такі новації у сфері адміністрування акцизного податку:

1) запропоновано звільнити від оподаткування ввезення на митну територію України не ферментованої (не переробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію ферментованої (переробленої) тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або її експорт; реалізація тютюнової сировини тютюново-ферментаційним заводам особами, які виробляють тютюнову сировину на митній території України; реалізація ферментованої (переробленої) тютюнової сировини тютюново-ферментаційними заводами виробникам тютюнових виробів. Очевидно, така норма спрямована на стимулювання виробництва на митній території України тютюнових виробів. Разом з тим, спрямованість цієї норми безпосередньо на підтримку вітчизняних тютюнників є дискусійною. Здешевлення імпортної сировини може негативно впливати на конкурентоспроможність українських тютюнників, натомість створюючи сприятливі умови для виробництва тютюнової продукції іноземними компаніями на митній території України;

2) у списку підакцизних товарів виділено окремо автомобілі, що оснащені виключно електричним двигуном (одним чи декількома), тоді як гібридні автомобілі (оснащені одночасно електричним та двигуном іншого типу) віднесено до категорії «інші»;

3) встановлено штраф за реалізацію тютюнової сировини суб’єктам господарювання, які не є виробниками тютюнових виробів та/або тютюново-ферментаційними заводами у розмірі 200% вартості такої сировини з обов’язковою умовою її конфіскації та знищення;

4) для виробників тютюнових виробів запропоновано встановлення п’ятиденного терміну сплати акцизного податку, починаючи із дня отримання акцизних марок. З метою запобігання виникненню податкової заборгованості також передбачена норма, згідно якої у разі невиконання податкового зобов’язання, марки за наступними заявками-розрахунками виробників тютюнових виробів не видаються до дня, в якому здійснені в повному обсязі сплата акцизного податку та штрафної санкції, нарахованої відповідно до ПКУ;

5) із списку платників, що мають в установленому порядку подавати декларацію з акцизного податку, виключено імпортерів нафтопродуктів, скрапленого газу та речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне, а також імпортерів транспортних засобів (вантажних, легкових, мотоциклів) та кузовів до них;

6) кількість примірників заявки-розрахунку та платіжних документів, що підтверджують внесення плати за марки та сплату податку до відповідного бюджету, які повинен подати імпортер продавцю таких марок, скорочено з трьох до одного;

7) уточнено норму стосовно складення акцизної накладної шляхом визначення обов’язку платника щодо відображення у акцизній накладній обсягів пального, використаного для власного споживання, а також реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 ПКУ. Крім того, визначено обов’язок виробників пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно) щодо необхідності складення акцизної накладної на обсяги такого пального;

8) передбачені вдосконалення системи електронного адміністрування реалізації пального у частині ідентифікації підакцизних товарів, що використовуються для подальшого виробництва кінцевих товарів (ст. 229 ПКУ), а саме: а) дозволяється виписка в межах ліміту квот, встановлених Кабінетом Міністрів України, акцизних накладних, які передбачають відвантаження пального на умовах, встановлених ст. 229 ПКУ; б) дозволяється не враховувати обсяги пального, що відвантажується на умовах, встановлених статтею 229 ПКУ, під час розрахунку суми акцизного податку у межах заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Напишіть відгук