Якісне резюме як ключ до успіху
13 Жовтня 2017
У серпні громадські організації «Інститут податкових реформ», «Фундація креативного бізнесу» та «Європейська молодіжна ліга» у рамках проекту «Dnipro StartUP Club» провели круглий стіл «Проблеми та шляхи вирішення працевлаштування та самозайнятості населення Дніпропетровської області. Концепт «Dnipro StartUP Club» та воркшоп «Потужний старт кар’єри. Лайфхаки молодим фахівцям».
В той же день Голову Ради ГО «Інститут податкових реформ» Олену Хотенко та керівника ГО «Фундація креативного бізнесу» Руслана Анфілова запросили на прямий ефір програми «Наживо» телеканалу 51, де експерти розповіли, з якими проблемами найчастіше стикаються дніпряни при працевлаштуванні та яких помилок вони допускаються при написанні резюме. Саме там команда громадських організацій познайомилася з героїнею цього матеріалу Світланою Бистрицькою. Жінка поділилася з нами своєю проблемою — вона ніяк не може знайти роботу.
Раніше вона разом із донькою проживала у Донецьку, де мала постійну роботу, та з початком війни жити там стало практично неможливо і у серпні 2014 року Світлана прийняла нелегке рішення — переїхати з рідного міста до Дніпра.
Проте життя в іншому місті виявилося зовсім нелегким, адже необхідно було все починати спочатку — шукати нове житло та роботу. Світлана працювала у Благодійному фонді «Допомога Дніпра», де координувала на «гарячій лінії» виїзд людей із зони АТО та видачу гуманітарної допомоги. Після цього певний час працювала на «Укрпошті», але через проблеми зі здоров’ям вимушена була відмовитися від цієї роботи і повернутися у БФ «Допомога Дніпра». Останнім місцем роботи була «гаряча лінія» ООН. Крім того, у 2016 році Світлана навчилася малювати і почала допомагати у художній майстерні. Свої картини жінка продавала на благодійних виставках, а кошти з їх продажу йшли на закупівлю фарби та полотна.
З початку січня 2017 року наша героїня знаходиться на обліку у Центрі зайнятості. Майже за 10 місяців їй так і не вдалося знайти роботу.
Враховуючи те, що громадські організації прибули у Дніпро саме задля висвітлення проблеми працевлаштування, ми вирішили допомогти пані Світлані. Ми переглянули актуальне резюме нашої героїні, щоб виявити основні похибки, яких вона допустилася при його написанні і створили три нових варіанти резюме, які можуть бути конкурентоспроможними на ринку праці.
Тож перейдемо до деталей, на які слід звертати увагу при написанні резюме:
- Фото — це чи не перше на що звертає увагу роботодавець при перегляді резюме. Тому воно має бути якісним та доречним (ніяких фото з відпочинку або в темних окулярах). Сам знімок повинен бути нейтрально-діловим. І головне — актуальним. Фото 5-річної давності буде недоречним.
- Структура. Роботодавець не повинен губитися у купі неструктурованої інформації. Резюме має складатися не більше, ніж з 1-2 сторінок. Інформацію необхідно розбити на такі блоки:
- контактна інформація: ім’я, прізвище, адреса, номер телефону, адреса електронної пошти (Увага! Уникайте недоречних email-адрес. Якщо Ваша пошта досі називається так vasi4ka1980@mail.ru, то краще створіть нову);
- кваліфікація (професійні навички, сильні сторони та досягнення);
- досвід роботи: назва компанії, вид діяльності, посада, посадові обов’язки та строки роботи (бажано вказувати лише 5 останніх посад);
- освіта;
- додаткова інформація.
- Не маєте бажання стикатися з віковою дискримінацією? Приберіть із Вашого резюме дату народження та дату закінчення ВНЗ.
- Шрифт має значення! Текст має бути читабельним і легким для сприйняття. Не варто вибирати дрібний шрифт. Усю важливу інформацію необхідно виділяти.
Наразі усі знайдені у резюме недоліки виправлено, а три варіанти оновленого резюме ми вже надіслали пані Світлані.
Тепер ми переконані, що нашій героїні без перешкод вдасться знайти роботу. Громадські організації «Інститут податкових реформ» та «Фундація креативного бізнесу» готові і надалі співпрацювати зі Світланою Бистрицькою та надавати необхідні їй консультації.
Михайлова Ольга
ГО “Інститут податкових реформ”