Коментар до проекту податкового кодексу (Проект Закону №5368): Розділ XII. Податок на майно
23 Листопада 2016
Коментар до Проекту Закону №5368 від 07.11.2016
Щодо транспортного податку запропоновано зміни у визначенні об’єкта оподаткування. Як і раніше, об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Однак, тепер така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального. На додачу, запропоновано щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщувати перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
У статті щодо пільг по сплаті земельного податку для фізичних осіб, фізичних осіб, які мають право на такі пільги і мають у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, пропонується зобов’язати до 1 травня поточного року подавати письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду у якому подано таку заяву.
Також фізичним особам пропонується надати право на уточнення податкового зобов’язання із земельного податку. Для цього необхідно звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:
розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Пропонується накласти нижні обмеження на вартість оренди земель державної та комунальної власності. Згідно із законопроектом, вона не може бути меншою розміру земельного податку (3% НГО у попередній редакції), встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.
Щодо індексації НГО землі, то тут пропонується дещо змінити її філософію. Попередня норма про те, що у разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100 була орієнтована на періоди низької інфляції, заниженої НГО та фінансової стійкості підприємств. Наразі пропонується змінити дану норму таким чином, щоб у разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовувався із значенням 115. Тобто встановлено верхнє обмеження на індексацію, що має сенс в умовах високої інфляції та постійного зростання НГО.