Нововведення. Трансфертне ціноутворення

25 Січня 2018

Новий рік приніс зміни у сферу трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ).

Наприклад, з 1 січня 2018 р. пов’язаними визнаються юридична особа та фізична особа, яка є кінцевим бенефіціарним власником такої юридичної особи. Також пов’язаними особами є дві компанії, кінцевим бенефіціарним власником яких є одна і та сама фізична особа.

Беручи до уваги те, що Податковий кодекс не містить відповідного терміна для визначення поняття «кінцевий бенефіціарний власник (контролер)», необхідно скористатися нормами Закону № 1702.

Крім того, у сфері трансферного ціноутворення відбулися наступні зміни:

  • Розширено перелік нерезидентів

Контроль за ТЦ поширено на господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.

  • Визначення обсягу контрольованих операцій

Ст. 39 Податкового кодексу відтепер доповнено новою нормою, відповідно до якої обсяг господарських операцій платника податків для цілей пп. 39.2.1.7 пп. 39.2.1 п. 39.2 цієї статті обраховується за цінами, які відповідають принципу «витягнутої руки».

  • Критерії формування переліку низькоподаткових юрисдикцій

Закон № 2245 визначає додаткові критерії, які уряд має враховувати для включення держав (територій) до переліку низькоподаткових юрисдикцій, що затверджується відповідно до пп. «в» пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу.

Платникам податків слід звернути увагу, що з 01.01.2018 р. сферу застосування переліку організаційно-правових форм (постанова № 480) поширено не тільки на ст. 39 Податкового кодексу, а також на неконтрольовані операції у випадках, визначених пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 цього Кодексу.

Таким чином, у разі придбання у 2018 р. товарів, робіт та послуг у нерезидентів, організаційно-правову форму яких включено до переліку, затвердженого постановою № 480, компанії зобов’язані збільшити фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму 30% вартості таких товарів (робіт, послуг) або підтвердити суму витрат у цих операціях за цінами визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Податкового кодексу.

  • Перевірки незастосування платниками фінансових різниць

Застосування або незастосування фінансових різниць, передбачених пп. 140.5.4 та 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу, залежить від належного обґрунтування платниками суми відповідних витрат за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки», а також процедури, встановленої ст. 39 зазначеного Кодексу.

Нові зміни, внесені до Податкового кодексу відокремлюють даний контроль від перевірок платників податків із питань дотримання принципу «витягнутої руки». Крім того, встановлено, що дотримання платником податків вимог пп. 140.5.4 та 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу може перевірятися під час планової документальної перевірки відповідного звітного періоду.

  • Самостійне коригування

Від 1 січня 2018 р. платники податків можуть самостійно провести коригування ціни КО щодо здійснених у 2015 р. та 2016 р., до мінімального/максимального значення діапазону цін (рентабельності). Це має більшу економічну вигоду для компаній, ніж у випадку, коли таке коригування проводитиметься контролюючим органом за результатами перевірки. Крім того, у випадку проведення самостійного коригування та подання відповідного уточнюючого розрахунку до податкової декларації з податку на прибуток підприємств до 1 жовтня року, штраф передбачений п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу, не застосовуватиметься.

  • Документація з ТЦ

Відтепер збільшено час для підготовки документації з ТЦ (запит на її ДФС може направити не раніше 1 жовтня року, що настає за календарним роком, у якому було здійснено відповідні КО).

  • Строк зберігання документів

Документи та інформацію, що необхідні для здійснення податкового контролю за ТЦ, потрібно зберігати протягом 2555 днів із дня подання податкової звітності.

  • Особливості проведення перевірок за 2013-2014 рр.

Призначення та проведення перевірок із питань повноти нарахування та сплати податків у КО, здійснених платниками податків у 2013-2014 звітних роках, здійснюються за нормами чинної редакції ст. 39 Податкового кодексу та/або пп. 78.1.14 – 78.1.16 п. 78.1 ст. 78 зазначеного Кодексу. Дані перевірки проводять відповідно до положень гл. 8 розд. II Податкового кодексу з урахуванням особливостей визначених ст. 39 цього Кодексу, у редакції, що діяла до 01.01.2015 р. (на момент здійснення КО).

  • Удосконалено процедуру попереднього узгодження ціноутворення

Дію договору, укладеного за результатами попереднього узгодження ціноутворення у КО, може бути поширено на весь звітний період, у якому було укладено договір, та/або до звітних періодів, які передують набранню ним чинності, за певних умов.

Передбачені гарантії стабільності умов про попереднє узгодження ціноутворення у разі втрати платником податків статусу або зміни Податкового законодавства.

 

За матеріалами журналу «Вісник. Офіційно про податки» № 1-2, січень, 2018

свіжі новини


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-news.php on line 75

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-news.php on line 76

НАШІ ПАРТНЕРИ