Законних підстав для сплати транспортного податку у 2015 році немає

17 Лютого 2016

Ельвіра Ткачова,
експерт ІПР

12 січня 2016 року по справі №  826/18339/15   колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду прийшла до висновку про неправомірність винесення податковим органом податкового повідомлення-рішення про сплату транспортного податку за 2015 рік і вважає за необхідне його скасувати.

Багато власників легкових автомобілів, які експлуатувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. були обурені транспортним податком, який їм нарахували податкові органи за 2015 рік на підставі змін внесених до ст. 267 Податкового кодексу (далі – ПК) Законом № 71-VIII від 28.12.14 р. Результатом такого обурення стали позови до адміністративних судів про скасування повідомлень-рішень про сплату цього податку. Судові спори тривали протягом усього 2015 року і вирішувалися як на користь власників легкових автомобілів, так і на користь фіскальних органів. Рішення судів першої інстанції сторони (і фізичні особи, і податкові органи) оскаржували в апеляційних судах.

І ось «перша ластівка» – Київський Апеляційний адміністративний суд визнав, що підстав для нарахування транспортного податку у 2015 році немає.

Які ж доводи наводить колегія суддів?

По-перше, нарахування транспортного податку порушує принцип стабільності, передбачений ст. 4 ПК, згідно з яким зміни в оподаткуванні повинні прийматися не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року, в якому вони діятимуть. А, як вже зазначалося, Закон № 71, яким було запроваджено цей податок набув чинності 01.01.15 р., тобто ні про які шість місяців не йдеться.

Другий довід ґрунтується на тому, що відповідно до пп. 10.1.1 ПК транспортний податок відноситься до місцевих податків. Отже, його встановлення є компетенцією відповідних сільських, селищних, міських рад. А згідно зі ст.12 ПК рішення про встановлення місцевого податку (зокрема, транспортного податку) має бути прийняте та офіційно оприлюднене органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується його застосовування. Зауважу, що у такому рішенні мають бути визначені платники податку, об’єкт оподаткування, розмір ставки, податковий період, порядок звітування тощо. Зрозуміло, що органи місцевого самоврядування не мали змоги прийняти відповідні рішення відносно транспортного податку, адже ПК він запроваджений лише з 01.01.15 р.

Таким чином, підстав для сплати транспортного податку у 2015 році згідно діючого в Україні законодавства немає. Власники легкових автомобілів мають сплачувати цей податок лише починаючи з 2016 року, і то за умови, що відповідне рішення місцевого органу самоврядування щодо його запровадження було оприлюднене до 15.07.15 р.

Безумовно зазначене рішення Київського апеляційного адміністративного суду може бути оскаржене податковим органом у Вищому адміністративному суді та у Верховному суді України. Проте, доводи викладені колегією суддів по справі № 826/18339/15 аргументовані та законодавчо зважені, а тому вважаємо, що суди вищої інстанції зроблять такі ж висновки і доведуть, що Україна правова держава і її громадяни знаходяться під захистом Закону.

Автор: admin

Залишити відповідь

Свіжі статті


Warning: Use of undefined constant date - assumed 'date' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 53

Warning: Use of undefined constant desc - assumed 'desc' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/ngoiprorg/public_html/wp-content/themes/ipr/single-blog.php on line 54

ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ ТА ПОДАЛЬШІ ЙОГО ПЕРСПЕКТИВИ

19 Серпня 2021

Державний бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються в державі. Але справа в тому, що потреби держави, як і завдання, можуть мати різну спрямованість, здебільшого збігаючись з інтересами населення або суперечачи їм. Залежно від цього, відповідно, бюджет може служити суспільно значущим перевагам, а може обслуговувати лише […]

Елена Хотенко: Новый кодекс нужен

31 Липня 2019

Эксперты констатируют: качество налогового законодательства в Украине удручающе низкое, оно не соответствует экономическим реалиям и не способствует привлечению новых инвестиций. Перманентные изменения в Налоговом кодексе неоднозначны, и часто не учитывают интересы не только бизнеса, но и государства, они приводят к увеличению документооборота и усложнению администрирования налогов. Такая ситуация стала катализатором того, что бизнес-сообщество устало ждать […]

Основні показники ролі малого та середнього бізнесу в економіці Нідерландів та Німеччини

16 Жовтня 2018

Податки та внески на обов’язкове страхування в Нідерландах утримуються працедавцем з заробітної плати працівника (таблиця для 2018 р.): Додатково до внесків з заробітної плати працівника на державне соціальне страхування працедавець сплачує 18,96 % як внесок на державну систему соціального страхування. Податок з доходів фізичної особи в Німеччині є прогресивним і утримується працедавцем при виплаті заробітної плати: […]