1455538907_0_k__422581280

Законних підстав для сплати транспортного податку у 2015 році немає

17 Лютий 2016

Ельвіра Ткачова,
експерт ІПР

12 січня 2016 року по справі №  826/18339/15   колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду прийшла до висновку про неправомірність винесення податковим органом податкового повідомлення-рішення про сплату транспортного податку за 2015 рік і вважає за необхідне його скасувати.

Багато власників легкових автомобілів, які експлуатувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. були обурені транспортним податком, який їм нарахували податкові органи за 2015 рік на підставі змін внесених до ст. 267 Податкового кодексу (далі – ПК) Законом № 71-VIII від 28.12.14 р. Результатом такого обурення стали позови до адміністративних судів про скасування повідомлень-рішень про сплату цього податку. Судові спори тривали протягом усього 2015 року і вирішувалися як на користь власників легкових автомобілів, так і на користь фіскальних органів. Рішення судів першої інстанції сторони (і фізичні особи, і податкові органи) оскаржували в апеляційних судах.

І ось «перша ластівка» – Київський Апеляційний адміністративний суд визнав, що підстав для нарахування транспортного податку у 2015 році немає.

Які ж доводи наводить колегія суддів?

По-перше, нарахування транспортного податку порушує принцип стабільності, передбачений ст. 4 ПК, згідно з яким зміни в оподаткуванні повинні прийматися не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року, в якому вони діятимуть. А, як вже зазначалося, Закон № 71, яким було запроваджено цей податок набув чинності 01.01.15 р., тобто ні про які шість місяців не йдеться.

Другий довід ґрунтується на тому, що відповідно до пп. 10.1.1 ПК транспортний податок відноситься до місцевих податків. Отже, його встановлення є компетенцією відповідних сільських, селищних, міських рад. А згідно зі ст.12 ПК рішення про встановлення місцевого податку (зокрема, транспортного податку) має бути прийняте та офіційно оприлюднене органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується його застосовування. Зауважу, що у такому рішенні мають бути визначені платники податку, об’єкт оподаткування, розмір ставки, податковий період, порядок звітування тощо. Зрозуміло, що органи місцевого самоврядування не мали змоги прийняти відповідні рішення відносно транспортного податку, адже ПК він запроваджений лише з 01.01.15 р.

Таким чином, підстав для сплати транспортного податку у 2015 році згідно діючого в Україні законодавства немає. Власники легкових автомобілів мають сплачувати цей податок лише починаючи з 2016 року, і то за умови, що відповідне рішення місцевого органу самоврядування щодо його запровадження було оприлюднене до 15.07.15 р.

Безумовно зазначене рішення Київського апеляційного адміністративного суду може бути оскаржене податковим органом у Вищому адміністративному суді та у Верховному суді України. Проте, доводи викладені колегією суддів по справі № 826/18339/15 аргументовані та законодавчо зважені, а тому вважаємо, що суди вищої інстанції зроблять такі ж висновки і доведуть, що Україна правова держава і її громадяни знаходяться під захистом Закону.

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Про механізм блокування реєстрації ПДВ накладних

30 Червень 2017

Олександра Смірнова

blokPDV

Останніми роками у процедурі відшкодування ПДВ відбулися доволі серйозні зміни. Однак у найближчий перспективі на платників чекає чергова порція новацій. Так, всім причетним до цього процесу відомо, що з 01.07.2017 року повноцінно запрацює механізм блокування реєстрації ПДВ накладних, який з 01.04.2017 року діяв у тестовому режимі. Порядок зупинення реєстрації накладних з моменту появи і ідеї, […]

Об‘єднані територіальні громади – 2016

10 Травень 2017

Діна Серебрянська

na sajt ED try

Рівень фінансового забезпечення територіальних громад в Україні, на сучасному етапі, не відповідає поставленим цілям держави щодо створення умов для підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення їх сталого розвитку. Результати дослідження показали, що обсяг капітальних видатків місцевих бюджетів є критичним (за економічною класифікацією видатків, їх частка у 2016 р. склала лише 15%, решта – це фінансування поточних […]

Світовий досвід використання інструментів зниження податкового навантаження на проміжне споживання імпорту національними експортерами

27 Березень 2017

Артур Зубрицький

photo1258965

Оцінка імпортної складової експорту України, проведена у попередніх дослідженнях, дозволяє констатувати підвищення залежності вітчизняних експортерів від проміжного споживання імпорту. Така ситуація актуалізує пошук інструментів, які б дали змогу знизити податкове навантаження на імпортну сировину, матеріали та комплектуючі, що використовуються для виробництва українських експортних товарів. Найбільш розповсюдженим інструментом фіскальної політики, що використовується у світовій практиці для […]