82

Податкову накладну заблоковано

4 Серпень 2017

Олена Хотенко,
Голова Ради ГО “Інститут податкових реформ”

Станом на 2 серпня було зареєстровано майже 20,4 млн. податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ майже 107,7 млрд. гривень. В той час, коли за період з 1 липня по 1 серпня було зупинено реєстрацію 162,2 тис. податкових накладних на загальну суму 2,5 млрд. грн.  Міністерство фінансів звітує про значні грошові надходження. Але варто розуміти –  це в тому числі і кошти, на які  сумлінні платники так і не змогли скористатися своїм правом податкового  кредиту для зменшення податкового зобов’язання.

За даними Державної казначейської служби України надходження ПДВ з вироблених товарів в Україні (робіт та послуг) становить близько 16 мільярдів.

Що робити, коли Ви сумлінний платник, а Вам прийшла квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної? Є два варіанти: платити гроші або спробувати вирішити проблему через ДФС.

Зупинимося на другому варіанті: після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податків має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою J(F)1312601 та надати документи, затверджені наказом Міністерства фінансів України.

У даній таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності згідно з  Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару відповідно до  УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010). Відповідно до виду економічної діяльності слід зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються).

Слід зауважити, що таблиця надсилається лише в електронному вигляді для прийняття рішення Комісією ДФС про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. (пп. в. 201.16.1 ПКУ). Окрім таблиці треба завантажити документи, але ця функція наразі не працює. Платник доводиться подавати документи через ЦОП. Тобто ручне втручання нікуди не зникло. Маємо надію, що в ДФС виправлять ці незручності, і документи можна буде завантажувати через електронний кабінет платника податків.

Саму ж таблицю можна сформувати та надіслати через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Підтвердженням про отримання Таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДФС Таблиці, протягом п’яти робочих днів платнику має надійти друга квитанція, в якій надано інформацію про результат розгляду (врахування/неврахування інформації).

За даними ДФС, станом на 2 серпня 2017 року комісією ДФС прийнято до розгляду майже 47,9 тис. податкових накладних, реєстрація яких була зупинена, від 5 тис. платників. За результатами розгляду вже прийнято рішення по 16,5 тис. документів. Прийнято позитивні рішення було майже по 10 тис. податкових накладних, а відмову отримали по 6,6 тис податкових накладних. Із надісланих Таблиць платника  на розгляд комісії ДФС  позитивні рішення прийнято по майже 8,7 тис., а відмову  надано майже по 5,6 тис.

На сьогодні існує багато факторів, які не були враховані під час розробки  та запуску  процесу блокування податкових накладних. Це спричинило значну суму заблокованого ПДВ. Сподіваємось, що найближчим часом усі недоліки будуть усунені. В іншому випадку – діяльність навіть сумнівних платників буде постійно «лихоманити».

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Як змінилися функції органів ДФС та якою є її структура на сьогодні?

12 Жовтень 2017

Олена Хотенко Голова Ради ГО "Інститут податкових реформ" (За матеріалами  журналу «АгроПРО» № 19/ жовтень 2017)

tablitsya 1_500x413

Зважаючи на останні зміни структури органів ДФС і перерозподілом їхніх функцій платникам податків незрозуміло, до кого і в яких випадках потрібно звертатися. Тож розглянемо ці питання детальніше. Такою є структура ДФС на сьогодні Функції, які сьогодні виконує ДПІ: сервісного обслуговування платників податків; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиного банку даних […]

Якою буде митна служба України?

5 Вересень 2017

Олена Хотенко

21362707_1498170276943960_1050785985_n

За роки незалежності митна система зазнала чималих змін. Найсуттєвішим можна назвати створення у грудні 2012 року Міністерства доходів і зборів України. Міндоходів було створено задля збільшення надходжень до бюджету, вдосконалення сервісів для платників податків, дерегуляції та спрощення митних процедур для суб’єктів ЗЕД. Мало відбутися об’єднання функцій ДФС та митної служби для уникнення їх дублювання: структурне, […]

Справи митні: удосконалення роботи «єдиного вікна»

4 Вересень 2017

Галина Омельченко

284_1

Про  зміни, якими відзначили річницю від початку впровадження «єдиного вікна» на митниці. За іронією долі 1 серпня поточного року у Верховній Раді відбулася реєстрація законопроекту 7010 “Про внесення змін до Митного кодексу України (далі –  МКУ) та деяких інших законів України щодо запровадження механізму “єдиного вікна” та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через […]