taxes1

Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування

4 Грудень 2015

Людмила Демиденко,
експерт ІПР

Ключовими принципами при проведенні податкової реформи мають бути соціальна справедливість та економічність оподаткування: тобто, наскільки пропоновані реформаторські заходи відповідають суспільним уявленням про справедливість і скільки вони будуть коштувати платникам податків.

Головний податок через який реалізується соціальна політика в розвинутих країна є ПДФО.

Урядовий законопроект стосовно ПДФО не пропонує збільшити ПДФО до 20%, збільшення граничної ставки ПДФО з 17% -20% відбулося уже в цьому році непомітно для більшості населення, оскільки основна кількість платників ПДФО оподатковується за номінальною ставкою 15%. Разом з тим, збільшення розміру податкової соціальної пільги до розміру однієї мінімальної заробітної плати, забезпечить фактично прогресивність ПДФО: тобто з мінімальної заробітної плати ПДФО не буде вираховуватись, при 2 мінімальних заробітних платах – реальна ставка буде -10% і далі, реальна ставка буде наближатись до 20%. Тому, позитив від цієї моделі в першу чергу отримають громадяни з низькими доходами. Так при нарахованій заробітній платі 1378 – платник отримає на 163 грн. більше ніж в цьому році, при заробітній платі 2756 – на 222 грн., при 4134 – на 195 грн.

В перспективі уряду варто збільшувати мінімальну заробітну плату більшими темпами, ніж інші соціальні гарантії.

Якщо ж буде прийнято підхід до оподаткування зарплати від Комітету № 3357 ставка 10 % для всіх і скасування податкової соціальної пільги, то це в першу чергу торкнеться родин з дітьми, студентів, аспірантів, бюджетників, батьків, які виховують дітей-інвалідів, чорнобильців та інших категорій, які сьогодні користуються податковою соціальною пільгою. Вони відчують зменшення своїх доходів, оскільки при існуючій номінальній ставці в 15 % (20), за рахунок податкової соціальної пільги частина їх оподаткованого доходу кратна кількості дітей звільнялась від оподаткування.

Запровадження податкових соціальних знижок за підсумками звітного року для осіб, що отримують менше двох прожиткових мінімумів на особу збільшить додаткову адміністративну роботу податковим органам, що є не бажаним і не відповідає ідеї лібералізації економіки України. Крім того, ПДФО є основним джерелом формування місцевих бюджетів і його суттєве зниження приведе до втрат місцевих бюджетів в умовах задекларованої фінансової децентралізації.

Ліберальна модель економіки відрізняється низьким рівнем відрахувань на соціальне страхування. І саме встановлення граничного розміру заробітної плати для цілей єдиного соціального внеску відповідає ліберальним поглядам щодо обмеження державного втручання в економіку. Саме низький рівень соціальних нарахувань робить фонд оплати праці менш навантаженим, а ринкову економіку гнучкою.

Тому, приєднуюсь до заклику припинити політичні ігри навколо бюджету та перейти до конструктивної роботи, яка буде забезпечувати стійке економічне зростання в Україні.

Автор: admin

Напишіть відгук

Свіжі статті

Про механізм блокування реєстрації ПДВ накладних

30 Червень 2017

Олександра Смірнова

blokPDV

Останніми роками у процедурі відшкодування ПДВ відбулися доволі серйозні зміни. Однак у найближчий перспективі на платників чекає чергова порція новацій. Так, всім причетним до цього процесу відомо, що з 01.07.2017 року повноцінно запрацює механізм блокування реєстрації ПДВ накладних, який з 01.04.2017 року діяв у тестовому режимі. Порядок зупинення реєстрації накладних з моменту появи і ідеї, […]

Об‘єднані територіальні громади – 2016

10 Травень 2017

Діна Серебрянська

na sajt ED try

Рівень фінансового забезпечення територіальних громад в Україні, на сучасному етапі, не відповідає поставленим цілям держави щодо створення умов для підвищення конкурентоспроможності регіонів та забезпечення їх сталого розвитку. Результати дослідження показали, що обсяг капітальних видатків місцевих бюджетів є критичним (за економічною класифікацією видатків, їх частка у 2016 р. склала лише 15%, решта – це фінансування поточних […]

Світовий досвід використання інструментів зниження податкового навантаження на проміжне споживання імпорту національними експортерами

27 Березень 2017

Артур Зубрицький

photo1258965

Оцінка імпортної складової експорту України, проведена у попередніх дослідженнях, дозволяє констатувати підвищення залежності вітчизняних експортерів від проміжного споживання імпорту. Така ситуація актуалізує пошук інструментів, які б дали змогу знизити податкове навантаження на імпортну сировину, матеріали та комплектуючі, що використовуються для виробництва українських експортних товарів. Найбільш розповсюдженим інструментом фіскальної політики, що використовується у світовій практиці для […]